یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا گفت: به دنبال بیان نقش حیاتی مادران در آینده سازی جامعه هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، جمیله لطیفی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) نکا، در اردوی جهادی که در یکی از مناطق روستایی برگزارشد، اظهار کرد: تبیین مسئله جوانی جمعیت و تکریم نقش مادری و پدری جامعه، باید فرهنگ سازی شود.

وی تصریح کرد: مبلغان کارگروه جهادی جوانی جمعیت، با حضور در مناطق مختلف شهرستان با گفت‌وگو و ارتباط نزدیک با جامعه، ارزش‌ها و مزایای فرزندآوری را مطرح کرده و خانواده‌ها و جوانان را تشویق به فرزندآوری و افزایش جمعیت می‌کنند.

جمیله لطیفی اذعان کرد: هدف کلی این برنامه‌ها، افزایش آگاهی عمومی نسبت به این مسئله و مقابله با چالش‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از کاهش زاد و ولد در جامعه است و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی درباره اهمیت نقش مادران در خانواده و جامعه که شامل تجربیات مثبت مادران موفق و تأثیر آن‌ها بر آینده فرزندان است، می‌باشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه افزود: در این اردو که با حضور مبلغین و مادران دارای سه فرزند و کارشناسان خانواده برگزار می‌گردد، از طریق گفتمان به بیان اهمیت فرزندآوری در تقویت بنیان خانواده و جامعه می‌پردازند و سعی می‌کنند نگرانی‌های احتمالی افراد در این زمینه را کاهش دهند.

لطیفی گفت: به دنبال ایجاد انگیزه در جوانان برای ازدواج و همچنین ترغیب خانواده‌ها به داشتن فرزندان بیشتر، مبلغان از روش‌های مختلفی از جمله توزیع بروشور، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های فردی استفاده می‌کنند تا پیام‌های خود را به مخاطبان برسانند.

وی در پایان اظهار کرد: به طور کلی، ارزش‌گذاری به مادران و فرزندآوری، نیازمند توجه و همکاری تمام اعضای جامعه است تا بتوانیم محیطی سالم و حمایتی برای خانواده‌ها فراهم آوریم‌.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha